පොත් කියවන්නන් ගේ කැටපත් පවුර (සති අන්ත පුවත්පත් වල පලවුන ලිපි)

ID - මොහාන් රාජ් මඩවල

 



වර්‍ෂ 2020ක් වූ නොවැම්බර් මස 01 වැනිදා ඉරිදා සිළුමිණ පුවත්පතේ දීපානි අතිරේකයෙන් උපුටා ගණන ලදියි 

මං මේ කතාව මෙහෙම පටන් ගන්නම්. මේ බලන්න. මේ මොබ­යිල් ෆෝන් එක. මට නං මේක මාර ෆැන්ට­සි­යක්. මගේ පහු­ගිය නව­කතා කිය­වලා හුඟක් දෙනෙක් අහපු ප්‍රශ්න­යක් තමයි ඇයි හැම­දාම ඉති­හා­සය ෆැන්ට­සි­යක් කර­ගන්නෙ, ඇයි වර්ත­මා­න­යට එන්නෙ නැත්තෙ කියළා. ඒත් මට ඇති­වුණ ප්‍රශ්නය තමයි වර්ත­මා­නයේ කොහෙද ෆැන්ට­සි­යක් තියෙන්නෙ කිය­නෙක.

මම ආවෙ හැත්තෑවෙ දශ­කයෙ ඉඳලා. මගේ අම්මා, තාත්තා ඒ වගේම අපේ වයිෆ්ගේ අය, ඒ ගොල්ලො මාර විදි­හට විජය- මාලිනී ට ඒ සිනමා සංස්කෘ­ති­යට ආදරේ කරපු අය. මම වුණත් එහෙ­මයි. විජය ගැන ඒ තරම්ම නොවු­ණත්, මාල­නිගේ ඒ ලස්ස­නට සම කරන්න පුළු­වන් ගැහැ­නි­යක් මට තව­මත් හම්බ වෙලා නෑ. මාල­නිගේ රූපය, ඒ නිසග හැකි­යාව සම කළ නොහැ­කියි. මම මාර විදි­හට ඒ ගැන පුදුම වෙනවා. මගේ මේ අලුත්ම නව­ක­තාව I.D වල මුල් කොට­සට ගිහින් බලන්න. ඒ කතාව එතන නිර්මා­ණය වෙන්නෙ එ මාලනි- විජය ෆැන්ට­සිය ඇතුළෙ.

අර ඉස්සෙල්ලා කිව්වා වගේ ඉති­හා­සය ෆැන්ට­සි­යක් කර ගත්ත එකෙන් මට පුළු­වන් වුණා ඒක ඇතුළෙ පිනුම් ගහන්න. කොහො­මත් පරි­ක­ල්පන ලෝකය කියන එකට මම ආසයි. ඒත් මගේ අලුත් නව­ක­තාව ගැන කිය­න­වනං මේක ඇතුළෙ මගේ ජීවිත කතා­වත් තියෙ­නවා.

මගේ අම්මා නැහැ. අපේ ජීවිතේ ආර්ථික අප­හ­සු­කම් නිසා මට ඒ ලෙවල් කරන්න මගේ තාත්තට සිද්ද වුණා අපේ ගෙදර උකස් තියන්න. මම ක්ලැරි­කල් එග්සෑම් එක කරලා රස්සා­ව­කට යන්නෙම ඒ නිසයි. මං විශ්ව විද්‍යාල අධ්‍යා­ප­නය ලැබුවෙ එහෙම පසු­බි­මක. ඒ විදි­හට පෝස්ටල් ඩිපා­ර්ට්මන්ට් එකට ගිය මගේ මුල්ම පත්වීම ලැබුණෙ නුගේ­ගොඩ පෝස්ට් ඔෆිස් එකට. එත­නට දව­ස­කට සිය දෙනෙක් ආව නම් අසූ දෙනෙක් ම ආවේ ටෙලි­ෆෝන් කෝල්ස් ගන්න. මේ කතාව ලිය­න­කොට තමයි මට කල්පනා වුණේ එහෙම කාල­ය­කුත් මම ගත කරල තියෙ­නවා නේද කියලා.

හිතල බලන්න අද අපිට ෆෝන් කෝල් එකක් කියන්නෙ කොයි තරම් සරල දෙයක් ද? එදා ටෙලි­ෆෝන් එකක් ගන්න පෝස්ට් ඔෆිස් එකට යන්න ඕනෙ. ඒත් එක­වර ගන්න බෑ. පෝලිමේ ඉන්න ඕනෙ. මොකද කෝල් එක එන්නෙ ටෙලි කොම් එක්ස්චේන්ජ් එක හරහා. විදේශ ඇම­තු­මක් නම් ට්‍රන්ක් කෝල් එකක් විදි­හට ගන්න ඕනෙ. පැය බාග­යක්, පැයක් ඒ වෙනු­වෙන් ඉන්න වෙනවා.

1995 දී එහෙම හිටපු අපි අද මේ ඉන්න තැන, ඇත්ත­ටම මාර කන්ට්‍රාස් එකක්. වන්නිලැ ඇත්තො කියපු කතාව ඒක තමයි හරිම කතාව.

“මං කැලේ ඉප­දුන නිකම්ම නිකම් වැද්දෙක්. දැන් මගේ වයස අවු­රුදු 65 යි. මේ පොඩි කාලෙට මං ගොඩක් දේවල් දැක්කා. මං පුංචි කාලෙ ජීවත් වුණු ලෝකෙයි අද ලෝකෙයි අතර තියෙන්නෙ ලොකු වෙන­සක්.

ඒ කාලේ පායපු ඉර නෙවෙයි අද පායන්නෙ. එදා දැක්ක අහස නෙවෙයි අද දකින්නේ. එදා හිටපු මිනිස්සු නෙවෙයි අද ජීවත් වෙන්නේ. මේ ඔක්කොම ගත්ත­හම මට හිතෙන්නෙ, මං ජීවත් වෙන්නෙ ලෝක දෙකක කිය­ලයි.”

දැන් ආපහු මගේ කතාව. එදා ටෙලි­වි­ෂන් තිබ්බට අම්බ­ල­න්ගොඩ අපේ ගමේ හිටපු මට වැඩි­පු­රම බල­පෑවේ රේඩියෝ සංස්කෘ­තිය. ඒත් අපේ ගෙදර රේඩියෝ එකක් තිබුණෙ නෑ. අල්ලපු ගෙදර තිබුණා. මං හිතන්නේ මේ අසූ ගණ­න්වල අන්තිම වෙන්න ඕනේ. එදා වෙළඳ සේවයේ දවල් එකත්, එක­හ­මා­රත් අතර ජිප්සී­ස්ලගෙ පැය බාග­යක වැඩ සට­හ­නක් ප්‍රචා­රය වුණා. ඒනට මං මාර ආසයි. කුරු­මිට්ටෝ සිංදුවේ ඉන්ට්‍ර­ඩ­ක්ෂන් එකෙන් තමයි ඒක පටන් ගත්තෙ. මම ඒක ඇහුවා. අල්ලපු ගෙදර තාප්පෙට හේත්තු වෙලා.

ඒ කාලේ පෙම්ව­ති­යන්ට ලියුම් ලියපු කාල­යක්. ඒක මාර අමාරු වැඩක්. ලියුම පටන් ගන්නෙ කොහො­මද? ඒක මාර ප්‍රශ්න­යක්. කොහොම හරි ලියා­ගෙන අන්ති­මට දෙන්න කලිං අපි කොච්චර දේවල් හිත­නව ද? එයා මුකුත් හිතයි ද? ආපහු දමල ගහයි ද? එහෙම නැත්තං ගනී ද? ඒ ප්‍රශ්න හරි බර­ප­ත­ලයි.

බැරි වෙලා­වත් ලියුම ගත්තොත් ඒ ලියුම හරිම තමයි. අපි මාළි­ගාව හදල ඉව­රයි.

ඒත් අද ඒක ෆෝන් එකෙන් යවන ටෙක්ස්ට් එකක් විත­රයි. අර ෆැන්ට­සිය අද අපිට අහි­මියි. මේ ෆෝන් එක ඒ හැම ෆැන්ට­සි­යක්ම මේක ඇතු­ළට අර­ගෙන. ඒ නිසා මේ ෆෝන් එක නැතුව අද අපිට පව­තින්න බැහැ.

හිතල බලන්න මේ සෙල් ෆෝන් එක එන්න කළිං අපි දුර­ක­ත­න­යෙන් කතා කලා. ඒකෙ රැහැ­නක් තිබුණා. ඒත් අද කිසිම රැහැ­නක් නෑ. සම්බ­න්ධ­යක් නෑ. ඒත් පුදු­මා­කාර සම්බ­න්ධ­යක් ඒකත් එක්ක අපි ඇති කර­ගෙන තියෙ­නවා. සම­හර වෙලා­වට කවුරු හරි කතා කරද්දි එයා ඉන්න තැන කිව්වා වුණත්, මට හිතිලා තියෙ­නවා මේ ඇම­තුම එන්නෙ වෙනත් ග්‍රහ ලෝකෙ­කින් ද දන් නෑ කියලා. අපිට හිතා­ගන්න බැරි විදි­හට මිනිස්සු මිනිස්සු අතර ලින්ක් කරන තැනට මේ ෆෝන් එක ඇවිල්ලා තියෙ­නවා. ඒක මොන වගේ ෆැන්ට­සි­යක් ද? සාමාන්‍ය ජීවි­තයේ ලිංගි­ක­ත්ව­යත් මේ ෆෝන් එක වෙනස් කරලා තියෙ­නවා.

ලෝකයේ වුණත් වර්චු­වල් සෙක්ස් පවා මේ ෆෝන් එක හරහා නිර්මා­ණය වෙලා තියෙ­නවා. මේවා සමාජ වෙන­ස්කම් නෙවෙයි ද?

මේ ටෙක්නො­ලොජි එක ඇතුලෙ සිද්ද­වුණ වෙන­ස්වීම් තමයි මට මේ නව­ක­තාව ලියන්න බල­පෑවේ. සැබෑව සහ ව්‍යාජය හඳු­නා­ගන් එකත් මේ ෆෝන් එක වෙනස් කරලා තියෙ­නවා.

ඒ දෙක හුව­මාරු කර­ගන්න එකත් අපි මේ ෆෝන් එකෙන් කර­නවා. මේ ටෙක්නො­ලොජි එකේ අව­සා­න­යක් නෑ. මේ පොතේ එන කවී­ෂගේ මර­ණය ඒක ඇත්තක් වුණත්, නැතත් ඒක ඇත්තක් නොවේ යැයි විහ්වාස කර­ගෙන ජීවත් වෙන්නට මේ අව­සා­න­යක් නැති ටෙක්නො­ලොජි එකෙන් අව­ස්ථාව ලැබිලා තියෙ­නවා. මේ පොත සම්මත විදි­හට අව­සන් කරන්න මට පුළු­ව­න්ක­මක් නැහැ.

ඒ අන්ති­මට එන ටෙක්ස්ට් එක කාගෙන්ද කියල හරි­ය­ටම කියන්න මේ ටෙක්නො­ලොජි එක ඇතුලෙ අපිට බැහැ. ඒක හංසි­ගෙන් වෙන්න බැරි ද? මොකද හංසිගේ ලිංගික මාත්ස­ර්යය නදීව ටාගට් කර­ලටි තියෙන්නෙ.

එහෙ­මත් නැත්නම් කවී­ෂගේ එක­වුන්ට් එක හැක් කරලා වෙන කෙනෙක් ටෙක්ස්ට් කර­නවා වෙන්න බැරි ද2 මේ අව­සා­න­යක් නැති ටෙක්නො­ලොජි එක ඇතුලෙ අපිට නිශ්චිත අව­සා­න­යක් දකින්න බැහැ.

මේක ඉව­ර­යක් නැති හීන­යක්. ඒකයි මං කියන්නේ මේ ෆෝන් එක මට මාර ෆැන්ට­සි­යක්ය කියලා.

Share:

0 Comments:

Post a Comment

SLBookshop.lk

ඔබට අව්‍යශය ඕනෑම පොතක් ඔබගේගෙදරටම ගෙන්වා ගැනීම සදහා අපව අමතන්න
WhatsApp's -076 560 2235

Blog Archive